Tancujem, teda som...
Termín: 28.11.2009, 09:00
Lekcia | Čas | Predmet výučby | Lektor |
1. lekcia | 09:15-10:45 |
Metodika výučby ľudového tanca II. Vedenie nácviku ľudového tanca II.
Vedenie nácviku ľudového tanca účastníkmi |
Krausová Morongová |
2. lekcia |
11:00-12:30 |
Získavanie informácií o tanečných tradíciách obce a regiónu prostredníctvom výskumu, spôsoby spracovania a vyhodnotenia. Výskum tradičnej ľudovej kultúry v súčasnosti so zameraním na spevné a tanečné príležitosti:
|
Lehocký Morongová |
3. lekcia |
13:30-15:00 |
Hudobný sprievod k ľudovému tancu I. Súčinnosť hudobného sprievodu, spevu a tanca (predohry, medzihry, predspevovanie k tancu....). Spôsob hry ľudovej hudby (harmoniky) k tancom. Osobnosť pedagóga a jeho činnosť vo folklórnom kolektíve. |
Lehocký |
4. lekcia |
15:15-16:40 |
Vedenie nácviku ľudového tanca účastníkm
|
Morongová Krausová |
5. lekcia |
17:00-18:00 |
Základné princípy scénického spracovania tancov. Základy dramaturgie, réžie. (vhodnosť/ nevhodnosť zostavenia programu v regionálnych kolektívoch zameraných predovšetkým na prezentáciu regionálneho tanečného folklóru, ako pripraviť dramaturgicky zaujímavý program pre diváka z jedného regiónu, využitie rôznych typov ľudového odevu, spracovanie rôznych tanečných príležitostí, ...) Dramaturgia programov vzhľadom na podmienky ich realizácie: väčší program, jednotlivé čísla, miesto – kultúrny dom, voľný priestor (javisko, asfalt na námestí...), denné svetlo, umelé osvetlenie, ozvučenie....... Základy choreografie, choreografické princípy (dôraz na zachovanie pôvodných tanečných tradícií danej lokality). Úloha: do ďalšej etapy seminára písomne pripraviť dramaturgický námet programu pre vybraný typ folklórneho kolektívu v trvaní približne 1 hod. (DFS, FS, FSk), námet môže byť úplne fiktívny (vlastná predstava a zámer programu s popisom jednotlivých výstupov ešte pred ich reálnym vytvorením) |
Lehocký |